Att lyssna eller bli omsprungen

Två separata men ändå sammankopplade detaljer ur nyhetsflödet på sistone.

  1. Webbmediet berättar om en undersökning som visar att ”…77 percent of online shoppers read consumer product reviews and ratings.”
  2. När Sony Ericssons 990-modell till sist släpptes var det tydligen en del strul kvar. Beta Alfa citerar:

    “På torsdagseftermiddagen ringde den nordiske informationschefen Mattias Holm upp di.se och hävdade att bolaget inte fått in några uppgifter om fel på webbläsaren.

    På nätet har dock recensenter klagat på svajig programvara.”

Att människor klagar på nätet är tydligen inte samma sak som att ”få in uppgifter” om fel. Men jag betvivlar att den stora majoritet som punkt 1 berättar om håller med. För det kan väl inte vara så att företaget inte visste om det…? Att de inte lyssnar? Hur man än vänder och vrider på situationen måste företag som SE i detta exempel förändra sina strukturer.

Om de faktiskt inte lyssnade är det dags att öppna öronen.

Om de lyssnade men inte betraktade rösterna som relevanta eftersom de inte fanns i ärendehanteringssystemet är det dags att byta arbets- och förhållningssätt.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa