SAS webb störtade i reklamträsket

Gerry McGovern brinner av på SAS webbplats som firade företagsjubileum i stället för att hjälpa honom boka en resa. Han målar utan nyanser men kontrasterna gör poängen tydlig.

You poor little organization. I know it’s your anniversary and nobody has sent you a card. Come here until I give you a big hug. Now, chin up. Go out and serve the customer.

2 kommentarer

  1. Jag surfade in på SAS sida för att se eländet. Men jag tyckte att det verkade fungera utmärkt, framförallt mycket bättre än i fjol då jag reste med SAS varje månad. Men så provade jag att gå in som irländare i stället (man måste ju uppge var man bor för att komma till ”rätt” sida) och hamnade på eländessidan, som krävde flash och behövde uppdateras när man väl valt land etc. Märkligt att de har en fungerande webb för Skandinavien och en icke-fungerande för resten av världen…

  2. Jag noterade samma sak. De tycks ha lite olika inställning på olika marknader. Håller med om att det är märkligt. Jag har förstås ingen aning om varför, men jag antar att det är en lokal marknadsansvarig som kanske inte är riktigt kompetent att arbeta med webb.

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa