Massmedia blir sociala nätverk

Två tecken i tiden, måhända? USA Today presenterar en rejäl omgörning som inkluderar mycket av det vi lärt känna som en modern webbtidning (forum, skicka in bilder etc.) men också en del community-funktionalitet som profilsida och meddelandecenter.

Samtidigt har Reuters planer på ett MySpace för finanssektorn berättar Guardian (via):

”You will see us, later in the year, launch a version of MySpace for the financial services community,” said the chief executive, Tom Glocer. ”It won’t have the latest hot videos and the ’why I am into Metallica and the Arctic Monkeys’ blogs. Instead we are going to give our financial services users the ability to post their research or if they are traders, their trading models.”

Vist har vi på kort tid — mindre än ett år — kommit långt från den broadcasting-modell som under decennier har betraktats som närmast en naturlag?

2 kommentarer

  1. ”Visst har vi på kort tid — mindre än ett år — kommit långt från den broadcasting-modell som under decennier har betraktats som närmast en naturlag?”

    Håller med. Från sirap till ketchup-effekt känns det som. 🙂

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa