Jobba för att engagera positiva kunder

Vi vet att recensioner och omdömen spelar stor roll för köpbeslut. En undersökning från Jupiter visar exempelvis att 33% av internetanvändarna låter sig påverkas av vad andra sagt på nätet.

Man kan dra många slutsatser av detta. En av de viktigaste tycker jag att Searchengineguide drar, apropå att de allra flesta faktiskt aldrig själva tillför något på sociala sajter:

90% of the users that visited social media and social networking sites did NOT post any content… Convincing your happy customers to review you may be one of your biggest challenges when it comes to getting involved in the social media space.

Se också Brandweek för kompletterade tankar.

2 kommentarer

  1. Bra med lite siffror som stödjer det faktum att inte hela välden postar, bloggar och kommenterar allt de ser. Hade varit ännu mer spännande med en undersökning om som handlar om vilken ”sorts” individer som faktisk postar. Är det samma människor som också tar ton runt ett mötesbord eller är helt andra som tar plats? Jag upplever att det finns många förutfattade meningar om den missförstådd nörden som lever upp på nätet men lite mer data här hade varit kul…

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa