Community marknadsför Sverige

Ett Facebook för Sverigeturister? Kan det fungera? Vi lär få veta. VisitSweden har lanserat mötesplatsen CommunityOfSweden.com som beta.

Idén att marknadsföra ett helt land med en nätmötesplats är intressant och oprövad. Farhågan är uppenbar: Hur många människor känner så starkt och länge för ett land, vare sig de bor där eller besöker det, att det räcker för att skapa en levande plats?

Samtidigt har jag sett en del tyska sajter där det ena småländska smultronstället efter det andra diskuterats livligt, så visst finns det något som engagerar. Värt att hålla ett öga på — det är trots allt ganska få mötesplatser som startats från noll med kommersiella syften. Erfarenheterna från VisitSweden kan lära oss mycket.

2 kommentarer

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa