Webbfolket måste möta kunden

Det är så självklart. Så uppenbart värdefullt att det tillhör tillvarons mysterier att inte alla gör det. Tommy vidareförmedlar historien om hur Amazons tekniker och programmerare måste sitta i kundtjänsten för att verkligen höra vilka effekter det de gör får.

Tyvärr tror jag att detta inte bara gäller teknikerna. Det är många som arbetar med innehållet som skulle behöva exakt samma ”värnplikt”, för att låna Tommys beskrivning av det hela.

2 kommentarer

  1. Bra påmint Fredrik!
    Det är en gammal sanning. En av dom tidiga och mest omtalade organisationerna som levt efter det är Toyota, där högsta ledningen måste tjänstgöra både i kundtjänst och i verkstan. Ledningen i många (nåja) FMCG-företag har också inskrivet i sitt avtal att de skall personligen sköta hushållets dagligvaruinköp – just för att förstå kunden.

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa