Site icon Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Telia har mycket att lära om kundbemötande

I måndags kväll, för en vecka sedan, satt jag och arbetade på Hotell 11 i Göteborg. Jag var uppkopplad via mitt Telia HomeRun-abonnemang och plötsligt tvärdog Google. Försökte med Yahoo, likadant där. En snabb felsökning av datorn visade att allt fungerade på min sida. De flesta andra sajter fungerade också. Problemet fanns alltså hos Telia.

Jag överlevde så inga kondoleansbrev är nödvändiga. Men jag kom att tänka på det när jag läste Tomas Carlssons utredning av vad som hände. Han visar hur Telia faktiskt gav honom som frilansjournalist falsk info. Presstjänsten sa nämligen så här:

”Nä, det har inte varit något större problem. Vi har bara fått in tre felanmälningar så det är inte fler som har berörts.

Direkt felaktigt och det kan jag intyga (vilket är den enda anledningen till att jag skriver detta).

Jag hade felet, försökte felanmäla men — som Tomas också beskriver — det är en uppgift vilken nästan kräver att ens liv faktiskt står på spel. Struntade alltså i anmälan trygg i förvissningen att jag nästa dag skulle hem till min vanliga uppkoppling.

Dags för Telia att rycka upp sig.

Exit mobile version