4 kommentarer

  1. Pingback: bisonblog
  2. Hur kul som helst, påminner mig om när jag läste Uppfinnaren av Alf Mork. Som koncernchef på Adera Group med inriktning mot sälj, marknad och affärsutveckling är det dock skrämmande tanke att detta faktisk förekommer – även om filmen är lite väl tillskruvad. Som reklamköpare och som köpare av marknadstjänster skall man ställa krav på dokumenterad kunskap, arbetsprocesser, mätmetodik och även koncept som utvecklat för olika stiuationer och som enkelt kan anpassas – det vi kallar för strukturkapital och är kärnan i alla moderna kunskapsföretag inklusive kreativt driva. För att referera till Ingmar Bergman, han sätter stenhård struktur och innanför denna total kreativ frihet.

    Jag lägger upp klippet på min blogg http://aderagroup.blogg.se/

    För övrigt är detta en bra blogg, tack Fredrik.

    Gilla

  3. Tack själv Magnus. Du har helt rätt ang strukturkapital – och personligen kan jag säga att det känns som om insikten börjar slå igenom i den del av branschen som jag verkar. Kanske är det logiskt. Få delar av ”kommunikationsbranschen” har så bra förutsättningar att uppnå mätbarhet exempelvis som just webb och intranät.

    Gilla

  4. uhhmm..Magnus Penker..dom sista 6 raderna du skrev kunde ju ha varit hämtade direkt från filmen.För att parafrasera the office ”that still sounds like management talk, but I know you dont like that”.

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.