Gmail lyckad lansering – du får inbjudan av oss

Uppdatering 19 augusti 2004

Jag noterar att denna sida får en del trafik via Google. Jag har två injudningar till. De som först kontaktar mig får dem.

Hört talas om Gmail? Det är Googles nya webbaserade e-post. Den har vissa unika funktioner (sökbarhet, förstås) men framförallt framstår den allt mer som ett extremt lyckat exempel på en tjänstelansering. Du kan nämligen inte bara teckna ett konto. Kontona delas ut i mindre portioner och du måste få en inbjudan. Ett tag såldes till och med inbjudningarna för ganska stora summor.

MediaPost beskriver det bra: ”Secretly, many of us envied these first-round testers. Having a Gmail address was a prestige thing, and those of us on the outside wanted in. Big time.”

Jag känner igen känslan… Jag har inget behov av gratis webbaserad e-post. Jag betalar för den tjänsten på den här domänen. Men jag tvekade inte en sekund när en inbjudan dök upp. Skapade mitt konto direkt.

Är då Gmail bra? Visst, för den som inte behöver en egen domän kan Gmail mycket väl vara den bästa gratistjänsten.

Du kan ju testa själv. Jag har sex fem fyra tre två inbjudningar kvar [SLUT], så hör av dig om du vill ha en (kolla Kontakt). Först till kvarn.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa