Arla börjar med podcasting och de är ett av första stora svenska företagen, kanske det allra första, som provar podcasting(?) som kommunikationskanal. Eftersom nyheten nådde mig samtidigt som jag satt och arbetade tillsammans med Neville Hobson tog jag chansen att ha ett kort samtal med honom om just podcasting för företag.

Fredrik och NevilleNeville skriver en bok om podcasting för förlaget McGraw-Hill. Han är en av upphovsmännen till den mest uppmärksammade podcasten om sociala medier For Immediate Release och han kommer att prata om podcasting – eller podradio som många säger på svenska – i Stockholm till hösten. Han är dessutom den kollega jag arbetar mest tillsammans med och just nu är vi i Strasbourg hos en gemensam kund.

Lyssna gärna på vårt samtal (9,5 minuter, mp3, cirka 4 MB) om du är intresserad av följande:

  • 0:43 Arla och företagspodcasting i ett internationellt perspektiv (Whirlpool, Mercedes, BMW, Thomson Holidays)
  • 3:57 Är podcasting bättre lämpat för B2C än bloggar?
  • 5:16 Är podcasting verkligen ett socialt media?
  • 8:44 Några avslutande ord kring Nevilles bok om podcasting