Under två dagar har jag lett kurser om ”Customer-centric websites” tillsammans med Gerry McGovern och därmed varit nerkopplad. Men världen snurrar ju vidare och följande axplock väckte mitt intresse.

Second Life väcker allt större intresse. Jag har skrivit om denna virtuella värld tidigare och noterar att Google-sökningar på just ”second life” är en av de vanligaste vägarna till denna sajt. Och intresse eller nyfikenhet ska ju bejakas. Så kolla in CIO Insights artikelserie om SL. The Anatomy of Second Life och Tapping into Virtual Marketing är lovande rubriker.

På tal om SL. åkestam.holst har inventerat vilka företag som är aktiva — i vart fall närvarande — där (via Beta Alfa).

Consumer Generated Media hör till ett av de uttryck jag har svårast för. Ser bilder framför mig på ansiktslösa ”konsumenter” som sitter i rader på fabriker och genererar ”media”… Och som om inte CGM var nog är det dags att förstå CGM2, CFM, CSM, CCGM. Eller inte.

Att följa webbstandarder är smart. Att medvetet bryta dem för att de skulle hindra kreativiteten är ett tecken på bristande kompetens. Ett tydligt tecken.

Fördelen med att hålla kurs några dagar är att man undviker ett snuskigt tangentbord. Igen kan vi konstatera att det är dags att städa vårt främsta arbetsredskap.

När vi ändå är utanför ordinarie ämne och inne på tillvarons mer osmakliga gränsmarker kan det vara intressant att veta vilket det mest avskydda ljudet är. En tandläkarborr? Ett flygplan på låg höjd? Nej, det 1,1 miljoner människor röstat fram som det mest vedervärdiga ljudet är kräkning. Universitetet i Salford har analyserat denna online-undersökning berättar Ecophons företagsblogg.

2 kommentarer

  1. Jag tycker att både skvalreklamradio och ringande mobiltelefoner är bra mycket hemskare än både tandläkarborrar och kräkningar. Men det är jag nog relativt ensam om. Tyvärr.

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.