Långtifrån alla finns i branscher där de behöver fundera på att knyta kontakt med bloggare. Men de som har intresserade bloggare kring sig ska självklart känna dem för att lära och lära ut. Media Bullseye funderar kring hur du knyter kontakten rätt.

Det viktigaste säger Media Bullseye egentligen före tipslistan. Du måste göra din research och ha något att bidra med. Har du inget att säga blir samtalet tomt.

Men visst har du något att säga. Du kan ditt ämne. Du är lika intresserad som bloggaren av människors åsikter och insikter.

Några av de kanske basala men väldigt viktiga saker som artikeln pekar på är dessa:

By focusing on the relationship rather than the individual pitch, long-term results are built.

One of the best ways to build a relationship remains showing interest in someone else. Comment on said blog frequently…

If you want respect from a blogger(s), have a blog.

There’s always a back channel for any subject matter and its bloggers. Become part of this back channel conversation.

Once a relationship has been created, if you really value their opinion and their voice is that important, opt them into your conversation.

Media Bullseye: Six step to better blogger relations

    En kommentar

    1. ”One of the best ways to build a relationship remains showing interest in someone else”.

      Precis som i verkliga livet. Låt den andra personen prata om sig själv och han/hon gillar dig bra mycket bättre än om du bara pratar om dig själv hela tiden…

      Gilla

    Kommentarer inaktiverade.