Höstruschen har börjat. Men ett snabbt tips för den lilla firman — glöm inte bort att berätta vad du gör i titeln på din hemsida.

Det här är ju sökoptimeringens grundkurs men search engine land motiverar på ett bra sätt varför det är viktigt att ha med följande tre delar i titeln(?) på din startsida.

  1. Företagsnamn
  2. Typ av verksamhet
  3. Ort eller annan geografisk bestämning

Spontant — efter många misslyckade försök att hitta exempelvis hantverkare via Google — tror jag att alldeles för många missar #2.

En kommentar

  1. Håller fullkomligt med dig, men håller inte riktigt med SearchEngineLand om prioriteten i title-textens delar.

    Företagsnamnet är kanske viktigt för företag som har ett grymt välkänt varumärke (tänk Apple, IKEA eller Microsoft) men för vanliga svenska företag och organisationer så tror jag att namnet kan knuffas mot slutet av title-taggen eller faktiskt, i väldigt många fall tas bort helt och hållet.

    Brunnsborrning i Stockholms skärgård – Pelles djupdrillning

    Toppen-title, men om de lite djupare hålen för bergvärme är så viktiga att vi ska ha med dem i förstasidans title, så tror jag att företagsnamnet får stryka på foten så att vi inte får för många tecken.

    Brunnsborrning och bergvärme i Stockholms skärgård

    Gilla

Kommentarer inaktiverade.