Coca-Cola låter medarbetarna komma till tals i intern företagsblogg

Coca-Cola kommer att bli ett av världens mest respekterade företag först när alla anställda verkligen förstår vad företaget står för, menar de. 150 av företagets högsta chefer satte sig därför ned i fjol och formulerade sju grundläggande värderingar.

Vi har nog alla varit där, eller hur? Värderingarna är fastslagna men vad händer sedan? Förhoppningsvis för deras skull en hel massa saker men en internblogg (för 55 000 anställda!) är ett medel. Den är öppen sju dagar, en dag för varje värdering, och den är medarbetarnas chans att tolka och diskutera värderingarna.

Det är inte det vanligaste sättet att använda en blogg. Men en intressant tanke. De tycks sträva efter en slags kvalitativ enkät och säkert kommer vi framöver att se många innovativa lösningar just i skärningspunkterna mellan blogg, enkäter, diskussionsforum och wikis.

Neville hittade nyheten och fick igång mina tankar.

1 kommentar

Kommentarer är stängda.

Upptäck mer från Webbrådgivaren Fredrik Wackå

Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.

Fortsätt läsa