Jag tror att Shel Israel har rätt. Där en företagsblogg, intern eller extern, känns som en betydande investering av tid för ledande befattningshavare erbjuder video ett intressant alternativ.
But here’s Option B. Go to the same CEO and say, ”we’d like to video interview you a few times every month. We will lightly edit the results and then post it for people to see. Over time, we will interview all the key players here. We will use digital video to announce new milestones, answer investor questions, show the humanity and brilliance of our key players and create a permanent record of what the people here have done.
Kanske du och andra läsare uppfattar mig som en tydlig förespråkare för bloggar inom företag och organisationer. Och det är inte fel. Företagsbloggar kan vara kraftfulla. Men bloggen som form är inte det intressanta — det är vad den förmedlar.
Den bestående förändring vi är mitt uppe i är en förflyttning från officiell, formell och anonym kommunikation till mer personliga, informella och dialogskapande alternativ.
Där är företagsbloggar viktiga. Där kan du som Shel överväga video. Där kanske du lika gärna kan fundera på poddradio. Men dags att fundera är det.